1. Morgan, N. J. Destination branding and the role of the stakeholders: The case of New Zealand / N. J. Morgan, A. Pritchard, R. Piggott // J. of Vacation Marketing. – 2003. – Vol. 9, № 3. – P. 285–299. https://doi.org/10.1177/135676670300900307
2. Hoeffler, S. The marketing advantage of strong brands / S. Hoeffer, K. Keller // J. of Brand Management. – 2003. – Vol. 1, № 6. – P. 421–445. https://doi.org/10.1057/palgrave.bm.2540139
3. Hankinson, G. Location branding: A study of the branding practices of 12 English cities / G. Hankinson // J. of Brand Management. – 2001. – Vol. 9, № 2. – Р. 127–142. https://doi.org/10.1057/palgrave.bm.2540060
4. Morgan, N. Contextualizing destination branding / N. Morgan, A. Pritchard // Destination branding: creating the unique destination proposition / ed.: N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride. – Oxford, 2002. – P. 11–41.
5. Morgan, N. Introduction / N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride // Destination branding: creating the unique destination proposition / ed.: N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride. – Oxford, 2002. – P. 3–10.
6. Cai, L. Cooperative branding for rural destinations / L. Cai // Annals of Tourism Research. – 2002. – Vol. 29, № 3. – Р. 720–742. https://doi.org/10.1016/s0160¬7383(01)00080-9
7. Ritchie, J. R. B. Destination marketing [Electronic resource] / J. R. B. Ritchie, R. J. B. Ritchie // International Association of Scientific Experts in Tourism Report. – Cambridge : Marketing Science Institute, 1998. – Mode of access: https://www.aiest.org/resources/publications/conference-proceedings/. – Date of access: 20.04.2020.
8. Keller, K. L. Conceptualizing, measuring and managing customer-based brand equity / K. L. Keller // J. of Marketing. – 1993. – Vol. 57, № 1. – Р. 1–22. https://doi.org/10.1177/002224299305700101
9. Ekinci, Y. From destination image to destination branding: an emerging area of research [Electronic resource] / Y. Ekinci // e-Rev. of Tourism Research (eRTR). – 2003. – Vol. 1, № 2. – Mode of access: http://agrilife.org/ertr/files/2012/09/138_c-1-2-1.pdf. – Date of access: 03.05.2020.
10. King, J. Destination marketing organisations: Connecting the Experience Rather than Promoting the Place / J. King // J. of Vacation Marketing. – 2002. – Vol. 8, № 2. – Р. 105–108. https://doi.org/10.1177/135676670200800201
11. Sirgy, M. J. Destination image, self¬congruity, and travel behaviour: toward an integrative model / M. J. Sirgy, C. Su // J. of Travel Research. – 2000. – Vol. 38, № 4. – Р. 340–352. https://doi.org/10.1177/004728750003800402
12. Haigood, T. The brand personality effect: an empirical investigation / T. Haigood // AMA winter educators’ conference : proceedings / Amer. Marketing Assoc. – Chicago, 1999. – P. 149–150.
13. Aaker, D. A. Measuring brand equity across products and markets / D. A. Aaker // California Management Rev. – 1996. – Vol. 38, № 3. – Р. 102–120. https://doi.org/10.2307/41165845
14. Aaker, J. L. Dimensions of brand personality / J. L. Aaker // J. of Marketing Research. – 1997. – Vol. 34, № 3. – Р. 347–356. https://doi.org/10.2139/ssrn.945432
15. Back, K. Brand personality and its impact on brand loyalty in the upper-upscale hotel industry / K. Back, K. Lee // 1st Asia-Pacific CHRIE conference : proc. conf., 21–23 May 2003, Seoul, Korea / The Hong Kong Polytechnic Univ., Yonsei Univ. – Seoul, 2003. – P. 205–215.
16. Ekinci, Y. Destination personality: an application of brand personality to tourism destinations / Y. Ekinci, S. Hosany // J. of Travel Research. – 2006. – Vol. 45, N 2. – P. 127–139. https://doi.org/10.1177/0047287506291603
17. Брендинг и его роль в повышении конкурентоспособности региона [Электронный ресурс] / Н. П. Шалыгина [и др.] // Науч. журн. НИУ ИТМО. Сер.: Экономика и экол. менеджмент. – 2013. – № 4. – Режим доступа: http://economics.ihbt.ifmo.ru/file/article/11417.pdf – Дата доступа: 05.05.2020.
18. Штеер, О. В. Краеведение региона как фундамент территориального брендинга / О. В. Штеер // Беларускае Падзвінне: вопыт, методыка і вынікі палявых і міждысцыплінарных даследаванняў : зб. навук. арт. ІІІ міжнар. навук. канф. (Полацк, 14–15 крас. 2016 г.) : у 2 ч. / Полац. дзярж. ун¬т ; рэдкал.: Д. У. Дук [і інш.]. – Наваполацк, 2016. – Ч. 2. – С. 275–283.
19. Историко¬культурные ценности Беларуси [Электронный ресурс] // Ekskursii.by : белорус. экскурс. портал. – Режим доступа: https://pda.ekskursii.by/?Istoriko-kulturnye_cennosti_Belarusi. – Дата доступа: 05.05.2020.
20. Число организованных белорусских туристов в 2019 году выросло на 15,5% до 983 тыс. человек [Электронный ресурс] // Информационное агентство «Интерфакс¬Запад». – Режим доступа: https://interfax.by/news/turizm/turbiznes/1272245/. – Дата доступа: 05.05.2020.
21. Бренд-менеджмент в XXI веке : междунар. Науч-практ. конф. студентов, магистров, аспирантов и молодых ученых : сб. науч. ст. / отв. ред. В. Е. Свалова. – М. : МАКС Пресс, 2013. – 165 с.
22. Об утверждении Государственной программы развития туризма в Республике Беларусь на 2011–2015 годы : постановление Совета Министров Респ. Беларусь, 24 марта 2011 г., № 373 // Нац. реестр правовых актов Респ. Беларусь. – 2011. – № 37. – 5/33538.
23. Конкурс по разработке творческой концепции продвижения городов и регионов Республики Беларусь [Электронный ресурс] // Имидж Республики Беларусь: стратегия развития. – Режим доступа: http://imagebelarus.by/konkurs. – Дата доступа: 05.05.2020.
24. Государственная программа развития туризма в Республике Беларусь [Электронный ресурс] // Министерство спорта и туризма Республики Беларусь. – Режим доступа: https://www.mst.by/ru/programma-razvitiya-turizma-ru/. – Дата доступа: 06.03.2021.
25. Туристические бренды появились у пяти городов [Электронный ресурс] // Marketing.by. – Режим доступа: https://marketing.by/novosti-rynka/turisticheskie¬brendy-poyavilis-u-5-belaruskikh-gorodov/. – Дата доступа: 05.05.2020.