Гусаков Г. В., Жудро В. М., Джемига Т. П., Ёнчик Л. Т. Научно-теоретические основы и современные тенденции формирования спроса на специализированные и функциональные продукты питания. Актуальные вопросы переработки мясного и молочного сырья. 2022;(17):24-31.
1. О Доктрине национальной продовольственной безопасности Республики Беларусь до 2030 года: постановление Совета Министров Респ. Беларусь, 15 дек. 2017 г., № 962 // Нац. реестр правовых актов Респ. Беларусь. – 2018. – № 1. – 5/44566.
2. Мойсеёнок, А.Г. Незаменимые факторы питания / А.Г. Мойсеёнок // Пищевая промышленность: наука и технологии. – 2017. – № 2. – С. 12–20.
3. Остальцева, О.Ю. Инновационный продукт питания как фактор развития потребительского рынка / О.Ю. Остальцева // Проблемы экономики и юридической практики – 2018. – . №3. – С.43–47.
4. Моргунова, Е.М. Инновационный и конкурентный потенциал пищевых продуктов направленной эффективности / Е.М. Моргунова, С.А. Кондратенко // Вестник Российского экономического университета имени Г. В. Плеханова. – 2022. – № 1. – С. 203–218.
5. Герасимова, С.В. Теоретические основы моделирования спроса на продукцию предприятия / С.В. Герасимова, Ю.А. Матюшкин // Ученые записки Таврического национального университета имени В.И. Вернадского. Серия «Экономика и управление», 2014, Том 27 (66). – С. 60–64.
6. Baker, M.T Consumer Acceptance Toward Functional Foods: A Scoping Review / M.T. Baker, P. Lu, J.A. Parrella, H.R. Leggette // National Library of Medicine [Electronic recourse]. – Mode of access: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/PMC8835010/ – Date of access: 11.05.2023.
7. Ares, G. Influence of three non-sensory factors on consumer choice of functional yogurts over regular ones / Ares G., Giménez A., Deliza R. // ScienceDirect [Electronic recourse]. – Mode of access: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0950329309001487?via%3Dihub. – Date of access: 11.05.2023.
8. Acceptance of vitamin D-fortified products in Germany – A representative consumer survey. / Sandmann A. [et al.] // ScienceDirect [Electronic recourse]. – Mode of access: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0950329315000427?via%3Dihub – Date of access: 11.05.2023.
9. Consumers’ awareness, acceptance and attitudes towards functional foods in Turkey / А. Büyükkaragöz A // Research Gate [Electronic recourse]. – Mode of access: https://www.researchgate.net/publication/265254231_Consumers%27_awareness_acceptance_and_attitudes_towards_functional_foods_in_Turkey. – Date of access: 21.04.2023.
10. Rezai, G. Functional food knowledge and perceptions among young consumers in Malaysia / G. Rezai // Semantic Scholar [Electronic recourse]. – Mode of access: https://www.semanticscholar.org/paper/FunctionalFood-Knowledge-and-Perceptions-among-in-RezaiTeng/a80e60c4a3ead7edb5ecf6637fd1728d6e147ffb. – Date of access: 27.05.2023.
11. Bech-Larsen, T. The perceived healthiness of functional foods: A conjoint study of Danish, Finnish and American consumers’ perception of functional foods / T. Bech-Larsen, K.G. Grunert // National Library of Medicine [Electronic recourse]. – Mode of access: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12631500/. – Date of access: 27.05.2023.
12. Siegrist, M. Worlds apart. Consumer acceptance of functional foods and beverages in Germany and China / M. Siegrist [et all] // National Library of Medicine [Electronic recourse]. – Mode of access: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26002279/. – Date of access: 01.06.2023.
13. Loizou, E. Investigating the drivers that influence the adoption of differentiated food products / E. Loizou, A. Michailidis, F. Chatzitheodoridis // Emerald Publishing [Electronic recourse]. – Mode of access: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/BFJ-04-2010-0068/full/html. – Date of access: 21.04.2023.